آموزش زبان پردازه‌نویسی متن باز (PHP)

دوره آموزشی زبان PHP چه دوره ای است؟

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

دوره آموزشی زبان PHP  یک دوره ی کاملا تئوری درقالب بسته های آموزشی فیزیکی و محتوای آنلاین. یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینهبرنامه نویسی وب ، امروزه در کل جهان مورد توجه بسیاری است. برای تولید صفحات وب می توان از زبان های مختلفی چون ASP.Net ، php  و … بهره گرفت. PHP به دلیل متن باز بودن و قدرت بسیار بالا و انعطاف فوق العاده ای که دارد در بین توسعه دهندگان وب جایگاه بسیار خوبی دارد و تعداد زیادی از این توسعه دهندگان از php در پروژه های تحت وب خود بهره می برند

درباره دوره:

پی اچ پی (PHP) جزو پر طرفدارترین زبان‌های متن باز اسکریپت نویسی (Open Source) است، که بیشتر برای طراحی برنامه‌های سمت سرور یا به اصطلاح Back End Develop در وب‌ پویا (Dynamic) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

PHP مخفف PHP: Hypertext Preprocessor (پیش پردازنده فرامتن) می‌‌باشد. پی اچ پی از زبان های اسکریپت ‌نویسی تحت وب است. ساختار و کدنویسی در این زبان مشابه زبان سی (C) و زبان برنامه‌نویسی پرل (Perl) می‌‌باشد. شکل پذیری فوق العاده آن و نیز هماهنگی با اغلب بانک‌های اطلاعاتی از قبیل MySQL آن را به شدت قدرتمند و پرطرفدار کرده است. معروفترین نرم‌افزارهای تحت وب ایجاد شده با پی اچ پی عبارت‌اند از phpBB و SMF و Mambo و Joomla و PHPNuke و mybb ، WordPress و Drupal  پی اچ پی می‌تواند یکی از بهترین جایگزین های زبان های ASP.NET و JSP و Perl می باشد.

سادگی استفاده از پی اچ پی و شباهت آن به زبان سی و پرل باعث شده که اغلب برنامه نویسان با تجربه در کوتاه ترین زمان برنامه های کاملی را ایجاد کنند. پی اچ پی تنها یک زبان اسکریپت نویسی نیست و با استفاده از PHP-GTK می‌توان برای طراحی برنامه های با ظاهر گرافیکی (GUI) و همچنین برنامه‌های خط فرمان همانند پرل یا پایتون از آن استفاده کرد. پی اچ پی امکان استفاده از انواع پایگاه‌های داده را از جمله  MySQL ، اوراکل ، IBM DB2 ،Microsoft SQL Server ،PostgreSQL  و SQLite با دستورهایی ساده فراهم ساخته است. پی اچ پی روی اکثر سیستم عامل‌های معروف از جمله لینوکس، ویندوز و Mac OSX و با اغلب وب سرورهای معروف، قابل اجراست.

برنامه نویسی php معمولا به این شکل است که برنامه نویسان در کامپیوتر خود (آفلاین) برنامه خود را مینویسند، تست های اولیه خود را روی آن انجام میدهند سپس آن را روی سرور (آنلاین) منتقل میکنند. در بیشتر موارد ، برنامه نویس اطلاعات وب سایت را در داخل یک بانک اطلاعاتی قرار میدهد، اطلاعاتی مانند شناسه کاربران و کلمات عبورشان، اخبار ، نوشته ها و … سپس با استفاده ازکدهای php به بانک اطلاعاتی متصل میشوند و با اطلاعات آن کار میکنند. یکی از متداول ترین بانک های اطلاعاتی که برای php مورد استفاده قرار میگیرد MySQL است. MySQL چندی پیش توسط شرکت Sun خریداری شد و در حال حاضر نسخه ۷ آن آخرین نسخه ارایه داده شده می باشد.

آموزش: مطالب این دوره در ۱۴۰ ساعت به صورت بسته آموزشی ارائه می گردد.

همچنین دوره آموزشی html و css  پیش نیاز این دوره آموزشی است. به علاوه داشتن دانش Jquery  برای این دوره آموزشی مزیت محسوب میشود.

  • نحوه نصب و پیکربندی محیط توسعه نرم افزار PHP و بانک اطلاعاتی MySQL
  • فراگیری کامل زبان php و تلفیق ان با html , javascrip
  • کار با پایگاه داده mysql و ساخت وب سایت های داینامیک
  • طراحی ساختار پروژه های تحت php
  • ورود به بازار کار طراحی سایت

    توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

دیدگاهتان را بنویسید