دوره تحلیلگر تکنیکال بورس

تحلیلگر تکنیکال بورس 

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

تحلیلگر تکنیکال بورس ( چارتیست ) شخصی است که از گراف ها و نمودارهای مرتبط با قیمتها و سطوح قیمتی اوراق بهادار استفاده کرده تا بتواند روند آتی آنها را در آینده پیش بینی و توصیف کند . چارتیست ها الزاما  از الگوهای مشهور سر ، شانه و یا سطوح مقاومتی در اوراق بهادار استفاده می کنند تا آن ها را به بهترین شکل ممکن معامله کنند . تمامی چارتیست ها معاملات خود را در بازارهای مختلف  ( بازار سهام ، ارز ، کالا و اوراق قرضه ) انجام می دهند . چارتیست ها بعنوان تحلیل گران تکنیکال بورس نیز معرفی می شوند . تحلیلگران بورس عموما بر این باورند که نوسانات قیمت ها در بازار های مختلف بورس اتفاقی نیست و می توان از طریق مطالعه ی روند آن در گذشته و سایر ابزارهای تحلیلی بورس ، روند آنرا پیش بینی کرد .

چارتیست ها در هنگام ارزیابی فروش یا خرید اوراق بهادار یا سهام در بازار معمولا اصول تحلیل های تکنیکال و بنیادی را با هم ترکیب می کنند . ان دسته از تحلیلگرانی که از ترکیب این دو مورد استفاده می کنند اصولا از زمان مناسب خرید و فروش اوراق و سهام نیزآگاه می شوند
بورس اوراق بهادار در اغلب موارد به عنوان قسمت عمده ی بازار سرمایه ای ، مورد توجه و تمرکز خاص سرمایه گذارهای بازار بوده و از اهمیت خاصی بر خوردار می باشد . در ارایه ی تعریف بازار بورس و اوراق بهادار قبل از همه لازم است که به تعریف بازار پرداخته و انواع بازار را توصیف کنیم  .
در علوم اقتصادی تعاریف گوناگونی برای بازار ارایه شده که به بیان مختصری از آن می پردازیم : کلمه ی بازار در مفهوم ابتدایی آن به مکانی فیزیکی اطلاق می شود که فروشندگان و خریداران برای خرید و مبادله ی کالا در مکان مورد نظر جمع شده و فعالیت های خرید و فروش کالا را انجام می دهند .
در تعاریف بعدی و جامع تر بازار ، الزاما برای بازار مکان فیزیکی در نظر گرفته نشده است ، بدین مفهوم که ، حقیقتا بازار شامل کلیه ی فروشندگان و خریدارانی می باشد که در حال معامله و داد و ستد خدمات و یا کالای خاصی می باشند . به عنوان مثال بازار معاملات سهام جهانی ، بازاریست که عملیات داد و ستد در آن از طریق شبکه های مخابراتی در سطح بین الملل صورت گرفته و مکان خاصی برای آن قابل تعریف نمی باشد . در واقع بازار مکانیزم خاصیست که امکان خرید و یا فروش و معامله ی دارایی های سرمایه داران را فراهم می سازد ، که این دارایی ها ممکن است املاک ، اوراق بهادار و … باشند .
مطابق با تعریف دومنیک سالواتوره ، بازار موقعیت و یا مکان خاصی برای فروشندگان و یا خریداران کالا ، خدمات و منابعی خاص فراهم می کند . برای هر کالا ، خدمات و یا منابعی که قابلیت معامله و داد و ستد را داشته باشند ، بازاری وجود دارد . در این تعریف بازار می تواند محلی فیزیکی و یا مادی بوده و یا آنکه موقعیتی برای انجام معاملات باشد .

انواع بازار

در یک نگاه کلی ، بازارها به دو نوع  بازار دارایی های واقعی  و بازار دارایی های مالی تقسیم بندی می شود .
بازار دارایی های فیزیکی به بازاری اطلاق می شود که در آن فروشندگان و خریداران به داد و ستد دارایی های واقعی مانند( املاک ، اتومبیل ، مستغلات و … ) می پردازند .
بازار دارایی های مالی به بازاری اطلاق می شود که تمامی افراد اعم از حقیقی یا حقوقی می توانند در این نوع بازارها به معامله ی کالا ، اوراق ضمانت مالی و سایر دارایی ها با هزینه ی مبادلاتی پایین بپردازند . قیمت ها در اینگونه بازارها تابع تقاضا و عرضه می باشد . اوراق ضمانت مشتمل بر سهام ، اوراق قرضه و بعضی کالاها نظیر فلزات گرانبها و یا محصولات کشاورزی می باشد .
بازار ها از جهات دیگری نیز قابل تقسیم بندی هستند که یکی از این تقسیم بندیها با در نظر گرفتن سررسید تعهدات مالی ، نوع ساختار وبر حسب دارایی ها طبقه بندی می شود .
بازار های مالی از این حیث به دو دسته تقسیم می شوند :
بازار پول
بازار سرمایه
بازار پول به بازاری اطلاق می شود که به منظور داد و ستد پول و سایر دارایی های نزدیک به پول که سررسیدی کمتر از یکسال دارند ایجاد شده است و یا به عبارت دیگر بازار پول ، ابزارهای مالی کوتاه مدت را در بر می گیرد که سه ویژگی عمده دارند :
قابلیت نقد شوندگی سریع
پایین بودن سطح ریسک عدم پرداخت
ارزش اعتباری بالا
ابزارهای بازار پول شامل گواهی سپرده ، اسناد خزانه ، پذیرش بانکی ، اوراق تجاری ، قرار دادهای باز خرید و انواع ارز اروپایی می باشد . از مهمترین عناصر این بازار می توان به بانک مرکزی ، شرکت های تجاری ، موسسات دولتی ، دولت ، صندوق های سرمایه گزاری ، معامله گران ، سرمایه گزاران اشاره نمود .
بازار سرمایه به بازار های مالی به منظور خرید و فروش ابزارهای مالی مانند اوراق بهاداربدون سررسید و یا سررسید های بیشتر از یکسال اطلاق می شود . بازار سرمایه بخشی بزرگتر از بازار پولی بوده که اهمیت به سزایی در تامین منابع لازم و جمع آوری آن برای سرمایه گزاران واحد های مختلف تولیدی را دارد . بازار سرمایه خود نیز از نظر زمان عرضه ی اوراق بهادار به دو دسته ی بازار اولیه و بازار ثانویه تقسیم می شود .

اصطلاحات بورس

در بازار بورس اططلاحات و عبارات خاصی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از :
سهام فعال که سهامی است که به صورت روزانه و مکررا مورد داد و ستد قرار می گیرد .
شاخص که عبارتست از اعدادی که  نمایانگر وضعیت بازار در دوره های قبلی بوده اند .
درصد تقسیم سود که نسبت سود نقدی تقسیم شده بین سهامداران را اعلام می کند
کارگزار بورس ، عضوی از سازمان بورس می باشد که دارای مجوز خرید و فروش سهام مشتری می باشد .
برگه ی سهام ، بعد از تقاضای خرید یک سهم به کارگزار و خرید آن بعد از گذشت مدت زمان هفت روز کاری برگه ی سسهلام خریدار آماده می شود .
سهام غیر فعال ، این سهام به ندرت مورد معامله قرار می گیرد ، هرچند که نام آن در سهام شما فهرست شده است

دوره ی تحلیلگر تکنیکال بورس 

امروزه بورس به یکی از شاخه های  فعال و پر مخاطب درزمینه ی تجارت جهانی تبدیل شده که یادگیری و اجرای دقیق اصول اولیه و تکنیکی بازار های بورس می تواند کمک شایانی در موفقیت بازار بورس  به شمار رود ، در راستای تحقق این اهداف مرکز آموزش مجازی پارس ، ارایه دهنده ی دوره های مختلف در زمینه ی آموزش بازار بورس ، تحلیل گر تکنیکال بورس ، تحلیل گر بورس اوراق بهادار ، معامله گر تکنیکال بورس ، بورس و تجارت الکترونیک ، تحلیل گر بورس ، بورس رفتاری و …. می باشد .
این مرکز ضمن ارایه ی کلیه ی اصول اولیه ی آموزشی  بورس و بازار های آن ، در پایان دوره ی اموزشی، مدرک معتبر تحلیلگر تکنیکال بورس را به کلیه ی فراگیران اعطا کرده و شانس ورود موفق دانش پذیران به بازار کار را افزایش می دهد.

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

دوره های مرتبط:

دوره آموزشی تحلیل گر بورس اوراق بهادار
دوره آموزشی بورس و تجارت الکترونیک
دوره آموزش معامله گر تکنیکال بورس
آموزش بورس
دوره آموزش تحلیلگر بورس فاندامنتال

One Comment to “دوره تحلیلگر تکنیکال بورس”

  1. […] بورس اوراق بهادار دوره آموزشی بورس و تجارت الکترونیک دوره تحلیلگر تکنیکال بورس آموزش بورس دوره آموزش تحلیلگر بورس […]

دیدگاهتان را بنویسید