دوره مدیریت فناوری اطلاعات (IT)

مدیریت فناوری اطلاعات

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

سازمان ها و موسسات امروزی ، همگی تجربه گذر از محیط های سنتی کسب و کار و ورود به عصر جدید اطلاعات را دارند.ورود به عصر جدید بازارهای رقابتی کسب وکار امری واجب و ناگریز است و مدیریت در این عصر متفاوت ، نیازمند دانش و تجربه کافی و علمی در امور مدیریتی می باشد .

دانشگاههای سراسر کشور همزمان با شروع تحولات و انقلاب عظیم اقدام به ارایه رشته های دانشگاهی فناوری اطلاعات ITM وهمچنین موسسه های آموزشی معتبر اقدام به برگزاری دوره های فناوری اطلاعات (ITM) نمودند . در این راستا نیز موسسه آموزش مجازی پارس ، ضمن ارایه دوره های مدیریت فناوری اطلاعات ، دانش و تخصص کافی در این زمینه را در اختیار دانش پذیران قرار می دهد . دانش پذیران دوره مدیریت ITM بعد از اتمام دوره های آموزشی آنلاین ، و دریافت مدرک ITM  ، مهارت و فرصت لازم جهت ورود به بازار کار و اشتغال را پیدا می کنند.

رشته ITM  با مرکزیت مدیریت کسب وکار جدید ، پاسخی به نیاز مدیران ارشد ومتمایز و فعال امروز می باشد . نگاهی نو به استراتژیهای جدید مدیریت ، اساس اقتصاد کسب وکار مدیریت منابع انسانی، مدیریت روابط مشتری ،  مدیریت زنجیره تامین ، ارایه طرح کسب وکار ، یکپارچه سازی اهداف کسب و کار ، برنامه ریزی ، و نتیجتا تصمیم گیری مدیریتی می باشد که نیاز اصلی مدیران موسسات و بنگاه های اقتصادی و مدیران عالی رتبه آنان است .

تحصیل و کسب رموز و علم مدیریت با گرایش فناوری اطلاعات ، افق های جدیدی را در علم مدیریت فناوری اطلاعات می گستراند که تمامی مدیران ارشد و …. نیازمند دست یابی به این دانش می باشند .

مدیریت فناوری اطلاعات چیست 

مدیریت فناوری اطلاعات به بیان ساده یعنی توانایی و مهارت استفاده از ابزارهای دیجیتالی به منظور جمع آموری تولید، نگهداری،  پردازش  ، حفاظت ، توزیع و انتقال اطلاعات به روش مطمئن در جهت بهره وری بیشتر سازمان  و یا به مفهومی دیگر به مدیریت مطالعه ، توسعه ، پیاده سازی ، و پشتیبانی سیستم های اطلاعاتی رایانه ای گفته می شود .
به عبارت دیگر مدیریت مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستم ‌های اطلاعاتی مبتنی بر علم رایانه، خصوصا برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار با رعایت امور امنیتی بر روی بستر های زیر ساختی به همراه امور نشر وانتقال دیتا و اطلاعات را مدیریت فناوری اطلاعات می گویند.
مدیریت فناوری اطلاعات به اطلا‌عات عمومی مدیریت و همچنین مرتبط به فناوری اطلاعات، تجربه در امور منابع انسانی، داشتن روحیه کاری مرتبط به همراه قبول مسئولیت در پست مدیریتی، درک تغییرات سریع فناوری و تاثیرات ناشی از آن بر محیط و پیرامون کسب وکار نیاز دارد.

هدف دوره مدیریت فناوری اطلاعات 

توانمند سازی و مجهز نمودن مدیران سازمان های بزرگ و کوچک ، مدیران بخشهای مربوط به فناوری اطلاعات ، مسئولان طرح های سازمانی و … از مهمترین هدف های این رشته محسوب می شود .
در پی آن هستیم که این دوره آموزشی در جهت درک تغییرات عظیم سازمانی خصوصا در برنامه ریزی استراتژیک ، سیاست گزاری ها  و شناخت عوامل رقابتی در محیط کسب و کار و نهایتا تقویت قدرت تحلیلی و تصمیم گیری گام مهمی بردارد .

تعریفی که توسط انجمن (IT ( Information technology ارایه شده ، به تحقیق ، مطالعه  ، طراحی وسیع  ، پیاده سازی ، اداره سیستم های اطلاعاتی رایانه ای ، خصوصا برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری می پردازد . کلا فناوری اطلاعات به کلیه تکنولوژیهایی گفته می شود که در حوزه های جمع آوری ، ذخیره سازی ، حفاظت ، پردازش ، جابجایی و نمایش اطلاعات انجام می شود .

فناوری اطلاعات (IT) از چهار عامل اساسی ، انسان ، ابزار ، زمان و سازو کار است ، به طوریکه اطلاعات از طریق زنجیره ای که این عوامل ایجاد می کنند ، جریان یافته و همواره تعالی و رشد سازمان را در هر شرایطی مد نظر دارد .

  • منظور از انسان: منابع انسانی ، مفهوم و نوآوری
  • سازو کار : مقررات ، سازو کارهای توسعه و رشد ، و ارزش گزاری و مالی
  • ابزار : سخت افزار ، نرم افزار ، شبکه و ارتباطات
  • ساختار: سازمانی ، سازمانی مرتبط ، بین المللی

فناوری اطلاعات با توجه به توسعه تکنولوژی و نیاز انسانها ، روز به روز استفاده بیشتری می شود . بسیاری از افراد مفهوم فناوری اطلاعات را با انفورماتیک  جابجا می کنند ، در واقع انفورماتیک و کامپیوتر ، زیر مجموعه ی فناوری اطلاعات هستند.

در حال حاضر مفهوم فناوری اطلاعات ، بسیار وسیع شده است و تمامی جنبه های فناوری را شامل می شود . متخصص فناوری اطلاعات ، معمولا وظایف خاصی دارد . از الف آغاز تا ی پایان کلیه کارهای کامپیوتری  نصب برنامه ها تا طراحی شبکه و پایگاه داده های اطلاعاتی را انجام می دهد .شغل های فناوری اطلاعات معمولا ارتباط تنگاتنگی با هم دارند .با افزایش و توسعه تکنولوژی ، خدمات و تجهیزات  گوناگونی در این زمینه ارایه شده است .

مدیران فناوری اطلاعات ، در امور مدیریت رسیدگی به در خواستها و شکایات ، مدیریت تجهیزات و همچنین کنترل و نظارت و برنامه ریزی ، باید نرم افزارهای خاص و کارا را تهیه نمایند. یکی از پرکاربردترین ابزارها ، نرم افزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می باشد که می تواند مدیران ، کارشناسان و …. را در این زمینه کمک کند .

کدام گرایش مدیریت فناوری اطلاعات بهتر است 

با توجه به مدیریت فناوری اطلاعات ، دانش پذیران یا فارغ التحصیلان رشته فناوری اطلاعات ، ضمن تسلط کافی به اصول مدیریتی تئوریک ، و یادگیری مباحث تخصصی سیستم های اطلاعاتی ، می توانند در سازمان ها و موسسات بزرگ شروع به کار کنند . رشته مدیریت فناوری اطلاعات به این دلیل که رشته ای جدید است هنوز در بین عموم شناخته شده نیست .به همین دلیل اکثریت افراد در انتخاب رشته و گرایش های فناوری اطلاعات سر در گم می شوند .

پیوند و ترکیب سه عنصر،  فناوری ،اطلاعات و مدیریت با تمرکز بر ایجاد تکنیک های جدید در شیوه های مدیریت ساز مان ها و موسسات و همچنین مجهز نمودن مدیران به فناوری اطلاعات ، تاثیر چشم گیری بر موفقیت برنامه های توسعه دارد . استفاده روز افزون فناوری اطلاعات در برنامه های استراتژیک سازمان ها مدیران موسسات و سازمانها را با چالش عظیمی  روبرو کرده است . از طرف دیگر با در نظر گرفتن این موضوع در حالت وسیع ، پرورش و آموزش مدیران فناوری اطلاعات امری بسیار ضروری و واجب است . از این رو در چند سال اخیر برنامه ریزی گسترده ای در موسسات و دانشگاه های مختلف انجام شده تا فناوری اطلاعات به عنوان رشته ای مستقل و پرکاربرد ارایه شود .در پی این تلاشها ، موسسه آموزش مجازی پارس ، اقدام به ارایه ، آموزش و اعطای مدرک فناوری اطلاعات نموده است به نحویکه افراد متخصص و حرفه ای را با دانش کافی به بازار کار وارد کند .

باید اذعان داشت که مدیریت فناوری اطلاعات  و اجرای آن ، یک امر ضروری برای هر کشور محسوب می شود . سیستم سنتی و قدیمی کشور ، ضعف و ناکارآمدی های بسیاری در زمینه برنامه ریزی ، اجرا ، و … داشته اما امروزه با وجود نیروهای متخصص و تحصیل کرده و همچنین وجود سرمایه های عظیم مادی کشور اهمیت کاربرد و اجرای مدیریت فناوری اطلاعات امری لازم و بدیهی است .  در این زمینه کتاب مدیریت فناوری اطلاعات و مقاله های مدیریت فناوری اطلاعات بسیاری تدوین و منشر شده که اهمیت مدیریت فناوری اطلاعات را در هر سیستم مدیریتی نشان می دهد.

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

 دوره آموزشی مدیریت MBA کسب و کار
 دوره مدیریت کسب و کار BBA
 آموزش مهارت های هفت گانه ICDL
 آموزش فتوشاپ حرفه ای

One Comment to “دوره مدیریت فناوری اطلاعات (IT)”

دیدگاهتان را بنویسید