دوره مهندسی شبکه CCNP

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

CCNP   نوعی مدرک مهندسی شبکه است .افرادی که دوره های CCNP را گذرانده اند ، توانایی نصب ، پیکر بندی و عیب یابی شبکه های بزرگ کامپیوتری که ازیک تا  ۵۰۰ کامپیوتر تشکیل شده باشد را دارند . تمامی شبکه های کامپیوتری که غالبا در مراکز بزرگ صنعتی و تجاری و همچنین در سازمانها و موسسات دولتی عظیم وجود دارد ، بر خلاف شبکه های کوچک ، به دلیل تعداد زیاد کاربران و نقشی که در ارتقا سطح کیفی و اهداف نهایی اینگونه سازمانها ایفا می کند ، از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار هستند . لذا افراد دارای مدرک CCNP که در زمینه ی شبکه های عظیم کامپیوتری فعالیت می کنند ، نسبت به افرادیکه مدرک CCNA دارند ، اهداف بلند پروانه تری در سر داشته و طبعا مشکلات بیشتری در عرصه ی کارتجربه خواهند کرد .
در عوض دارندگان مدرک CCNP از لحاظ جایگاه شغلی ، در رده های بالا تر قرار داشته و مسئولیت های خطیری در این عرصه دارند . متخصصین CCNP از لحاظ درآمدی در وضعیتی بسیار مناسبتر از سایر افرادی که در زمینه ی طراحی و نصب شبکه کار می کنند قرار دارند . به طور کلی این مدرک برای افرادی که خواهان فناوریهای به روز و جدید در راه اندازی شبکه هستند ، چیزی کم نمی گذارد .

مدرک CCNP

افرادی که مایل به گذراندن دوره های CCNP می باشند قبل از هر چیز باید دوره ی CCNA را که مربوط به راه اندازی شبکه های کوچک می باشد را گذرانده باشند ، در واقع پیشنیاز شرکت در دوره های CCNP به نوعی دارا بودن مدرک  CCNA می باشد .
CCNP یکی از دوره های CISCO  می باشد .در این دوره ها سطوح متنوعی وجود دارد . اخذ مدارک مختلف از سیسکو بسیار ارزشمند بوده و ارزش و اعتبار خاصی نزد متخصصین شبکه و کارفرمایان دارد .
مدارک مختلف شرکت سیسکو
مدارک معتبر شرکت سیسکودر پنج سطح مختلف و گرایش های متفاوت ارایه می شود که بنا بر دروس آموزشی آن به فراگیران اعطا می شود .
مدارک سیسکو مشتمل بر پنج سطح متفاوت می باشند که در سطوح مقدماتی ، کاردانی ، دستیاری ، حرفه ای و مهندسی ارشد به دانشپذیران اعطا می شود .
کلیه ی علاقمندان می توانند بعد از انتخاب گرایش های خاص ، یادگیری را تا بالاترین مراحل اموزشی ادامه داده و بعد از دریافت مدارک بین المللی آماده ی ورود به بازار کار شوند .
گرایش های مختلف سیسکو مشتمل بر ، مسیر یابی و سوییچینگ ، طراحی ، امنیت ، ذخیره سازی شبکه ای ، انتقال صدا ، بیسیم می باشند .
همانطور که در بالا ذکر شد ، تملمی فرا گیران در هر گرایشی می بایست پنج سطح آموزشی را به ترتیب و با موفقیت گذرانده و بعد از دریافت مدرک نسبت به اخذ مدرک در سطح بالاترگرایش مورد نظر اقدام نمایند .
مدت اعتبار مدرک CCNP حدود ۳ سال است . پیش نیاز اخذ مدرک CCNA  مدرک CCNA  می باشد ، کارشناس شبکه با ارتقای سطح مدرک خود به CCNA  تسلط خود را بر شبکه ی LAN افزایش داده بلکه از محدوده ی شبکه های کوچک و با کاربرد کم خارج شده و در محدوده ی راه اندازی شبکه های WAN وارد می شود .

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

تاریخچه ی شرکت سیسکو

شرکت سیسکو ، شرکت عظیم آمریکایی می باشد که که ساختمان مرکزی آن در شهر سن خوزه قرار دارد . این مرکز محصولات مرتبط یا شبکه و ارتباطات و راه اندازی شبکه را طراحی کرده و با نامهای تجاری سیسکو ، لینکسیس ، ساینتیفیک آتلانتا به دنیا عرضه می کند . در شروع فعالیت ، این شرکت گسترده فقط تولید روترهای چند پروتکل را بر عهده داشت ، اما امروزه محصولات این شرکت را می توان در بسیاری از زمینه ها مشاهده کرد . مبنای تولید محصولات مختلف در سیسکو بر پایه ی این شعار معروف سیسکو بوده است : تغییر روش های زندگی ، کار ، آموزش ،بازی
شرکت عظیم سسیسکو در حال حاضر با ۵۱۵۰ کارمند و بازده ای حدود ۲۸۵۰ میلیون دلار سالانه و سود خالصی حدود ۵۶۰ میلیارد دلار می باشد . این شرکت در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت جایزه ای کیفیت عالی روابط کارمندان و جامعه شد . معاون ارشد این شرکت بزرگ یک فرد ایرانی می باشد .
سیسکو در سال ۱۹۸۴ توسط دو فرد تحصیل کرده در رشته های فوق لیسانس کامپیوتر و فوق لیسانس اقتصاد سنجی به نامهای لن بزاک و سندی لرنر ، زوجی که در دانشگاه اسنفورد در قسمت کامپیوتر کار می کردند . تاسیس شد.در ابتدا بزاک نرم افزارهای روتر چند پروتکلی که قبلا توسط ویلیام یاگر آغاز شده بود را تکمیل کرد .
با وجود اینکه در آنزمان سیسکو تنها شرکت تولید کننده و طراح روتر نبود ، بلکه اولین شرکتی بود که روتر چند پروتکلی استاندارد و موفق را تولید می کرد که امکان ارتباط بین پروتکل های مختلف شبکه را ایجاد می کرد . هنگامیکه پروتکل اینترنت به یک استاندارد جهانی تبدیل شد ، اهمیت روترهای چند پروتکل در آنزمان دچار کاهش چشمگیری شد . در حال حاضر بزرگترین روترها توسط شرکت سیسکو طراحی شده اند که فریم های mpls و بسته های IP را هدایت می کنند . در سال ۱۹۹۰ شرکت سیسکو به سهامی عام تبدیل شد و سهام شرکتی آن در بازار بورس عرضه شد . در آن هنگام بزاک و لرنر با مبلغی حدود ۱۷۰ میلیون دلار از شرکت خارج شده و از شراکت با یکدیگر دست کشیدند .
در سال ۲۰۰۰ هنگامیکه دات کام در اوج رشد خود بود ، سیسکو با ارزشی حدود ۵۰۰ میلیون دلار باارزش ترین شرکت دنیا بود .
در سال ۲۰۰۷ این مبلغ به حدود ۱۶۵ میلیار دلار افزایش یافت که همچنان یکی از بزرگترین شرکتها در سطح بین الملل بود .
مصادف با توسعه ی داخلی شرکت و همکاری با معدودی از شرکت ها ، سیسکو وارد بازار قطعات دیگر به جز روتر شد . بعد از آن شرکت سیسکو موفق به خرید شرکت لینک سیس LINKSYS تولید کننده ی سخت افزارهای کامپیوتری و تجهیزات بی سیم شد و آن را در رتبه ی اول تولید کننده های قطعات مربوط به سیستم های کاربران عادی قرار داد .
سیسکو فعالیتهای دیگری نیز در زمینه آموزش طراحی و نگهداری شبکه داشته است که تا به امروز در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا مراکز آموزشی به منظور تربیت و تعلیم افراد متخصص در زمینه ی نگهداری و طراحی شبکه های کامپیوتری دایر نموده است که مشتمل بر مدارک آموزش ها و متعاقبا مدارک زیر می باشند :

CCIE متخصص عالی رتبه در شبکه ی سیسکو معادل با دکترای شبکه
CCNP متخصص حرفه ای در امور شبکه
CCDPمتخصص حرفه ای در زمینه ی طراحی شبکه
CCIP متخصص حرفه ای در امور شبکه بندی و تقسیم بندی شبکه
CCSP  متخصص حرفه ای در امور امنیتی سیسکو
CCVP متخصص حرفه ای در سرویس های تلفنی
CCDA کارشناس حرفه ای در امور طراحی شبکه سیسکو
CCNA کارشناس شبکه
تا مدتی پیش CCIE آخرین و بالاترین مدرک سیسکو در زمینه ی شبکه ی کامپیوتری بود . در هرم ارزش تحصیلی که توسط شرکت سیسکو ارایه شده بود در قاعده ی هرم تحصیلی مدرک CCNA  قرار داشت که در واقع مدرک ابتدایی سیسکو و به منزله ی ورود به چرخه ی تحصیلی ارایه شده توسط سیسکو محسوب می شد . در همین سطح ، مدرک دیگری نیزکه آموزش طراحی مقدماتی شبکه را شامل می شود به نام CCDA وجود دارد در سطحی بالاتر از این دو، مدارک CCNP , CCIP, CCDP لایه ی وسطی هرم تحصیلی سیسکو را تشکیل داده اند و بالاخره مدرک CCIE با قرار گرفتن در سطح اول و تخصصی به عنوان مدیریت و طراح اصلی شبکه ی سیسکو شناخته می شود .
در حال حاضر مدرک CCA مخفف عبارت Cisco Certified Architect است که به عنوان دوره ی جدید هرم تحصیلی ارایه شده توسط سیسکو قرار گرفته است که البته قبل از این مدرک باید مدرک CCIE گرفته شود و در واقع پیش نیاز این مدرک محسوب می شود . مدرک CCA معادل تحصیلی دکترای تخصصی شبکه در زمینه ی طراحی شبکه به شمار می رود .
ریشه ی نام سیسکو بر گرفته از سانفرانسیسکو و در واقع مخفف ان است . مطابق با گفته های جان مرگریج مدیر شرکت سابق ، هنگامیکه موسسان شرکت در حال رانندگی به سمت ساکرامنتوبه منظور ثبت شرکت  بودند ، با منظره ی زیبای پل گلدن گیت در معرض آفتاب درخشان روبرو شدند .و نماد و اسم این شرکت را بر اساس دیدن این منظره اانتخاب کرده اند . نماد شرکت نشان دهنده ی اصل سانفرانسیسکویی آن و همچنین نمادی از منظره ی پل گلدن گیت است که به سبک متفاوتی طراحی شده است . در سال ۲۰۰۶ نیز سیسکو نماد ساده تری نسبت به قبلی ارایه داد و در معرض نمایش گذاشت .

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

دوره آموزش CCNP

با توجه به توسعه ی روز افزون تکنولوژی و دنیای جدید کامپیوتری روز به روز بر تعداد کاربران فعال اینترنتی و همچنین طراحان و متخصصین برنامه ریزی و طراحی های کامپیوتری افزوده خواهد شد . در راستای رشد روزافزون تکنولوژی و همچنین نیاز اکثر جوامع به متخصصین حرفه ای در زمینه های گوناگون مرتبط با کامپیوتر ، مرکز آموزش مجازی پارس اقدام به برگزاری دوره های CCNA و CCNP سیسکو نموده است .
این مرکز تمامی دانش و اطلاعات لازم در این زمینه را در قالب بسته های پستی و به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان و فراگیران این دوره قرار خواهد داد .
مرکز آموزش مجازی پارس ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه ، بعد از اتمام دوره مدرک و یا گواهینامه ی معتبر دوره ی CCNP را به فراگیران دوره اعطا خواهد نمود.

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

دوره های مرتبط:

 دوره آموزش امنیت شبکه
 دوره طراحی و اجرای شبکه رایانه ای
 دوره مهندسی شبکه CCNA
دوره آموزش عیب یابی شبکه های اینترنتی

2 Comments to “دوره مهندسی شبکه CCNP”

  1. […] دوره آموزش عیب یابی شبکه های اینترنتی  دوره طراحی و اجرای شبکه رایانه ای  دوره مهندسی شبکه CCNA  دوره مهندسی شبکه CCNP […]

  2. […]  دوره آموزش امنیت شبکه دوره آموزش عیب یابی شبکه های اینترنتی  دوره مهندسی شبکه CCNA  دوره مهندسی شبکه CCNP […]

دیدگاهتان را بنویسید