آموزش مدیریت MBA کسب و کار

مدیریت ارشد کسب و کار ( mba)

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

مدیریت ارشد کسب و کار ( mba) مخفف عبارت Master of BusinessAdministration) ) کارشناسی ارشد در رشته ی مدیریت کسب وکار می باشد . این رشته برای اولین بار در آمریکا ، قرن نوزدهم بوجود آمد که حاصل صنعتی شدن تجارت در آمریکا بود .
برنامه ریزی رشته های مدیریت کسب و کار به نحویست که دانشجویان را با کلیه ی ابعاد مختلف مدیریت کسب و کارمانند بازاریابی ، حسابداری ، منابع انسانی ، تبلیغات ، مدیریت عملکرد و برنامه ریزی راهبردی آشنا کنند .
اکثر دانشجویان این رشته یک گرایش تخصصی را در این زمینه انتخاب و مطالعه می کنند . و حدودا یک سوم از دروس تخصصی خود را در این گرایش انتخاب می کنند  . به عنوان مثال دانشجویانی که گرایش بازاریابی را برگزیدند دوره های انتخابی بازاریابی دیجیتال و بازاریابی بین الملل را می گذرانند .

در حال حاضر موسسات و آموزشگاهها نیز دوره های مدیریت ارشد کسب و کار را ارایه می دهند . مرکز اموزش مجازی پارس نیز یکی دیگر از مرکز های آموزشی ارایه دهنده ی دوره ی مدیریت ارشد کسب و کار MBA  می باشد . این مرکز ضمن اعطای مدرک معتبر دوره کلیه ی اطلاعات و دانش لازم در این زمینه را در اختیار دانش پذیران قرار می دهد .
مدیریت کسب و کار (Master of Business Administration ) یاMBA منبع اطلاعات مهمی شامل دانش و تکنیک های جدید و کاربردی می باشد که جهت حل مسایل و مشکلات مدیریتی از آنها استفاده می شود و دیدی فراتر و تخصصی تر به فر می بخشد .

مدیریت کسب و کار چیست

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

مدیریت کسب و کار mba یک فرآیند سازمان دهی گسترده ی موثر است که به منظور دستیابی به اهدافی خاص انجام می گیرد . مدیریت کسب و کار ، اعمال فرایند سازمان دهی در یک سازمان ، موسسه و یا شرکتی خاص می باشد . مدیر کسب و کار سطح گسترده ای از وظایف و مسئولیت ها را بر عهده دارد که در راستای اهداف سازمان انجام می گیرد .
اما یک مدیر در هر سازمان و یا موسسه ای که باشد ، عملکرد کلی و یکسانی در مسئولیت های مدیریتی دارد .مسئولیت های مدیریتی عبارتند از :
طرح برنامه و ارایه ی آن ، سازماندهی ، بکارگیری منابع انسانی ، کنترل امور ، بودجه بندی ، زمان بندی و برنامه ریزی و جهت دهی امور می باشد .

مدیریت کسب و کار مسئولیت برنامه ریزی و آماده سازی بستر سازمانی مناسب به منظور اهدافی خاص را بر عهده دارد که شامل مواردی از جمله تامین بودجه ، تحقیق شرایط بازار و ارایه ی استراتژی می باشد .

سازماندهی یکی دیگر از مسئولیت هاییست که یک مدیر بر عهده دارد . هنگامی که اهداف و وظایف سازمانی مشخص شدند ، مدیر یک کسب و کار بعد از تحقیق و تشخیص صلاحیت و استعداد افراد ، ابزارهای رسیدن به هدف را تامین کرده و به تقسیم وظایف سازمانی می پردازد . در این مرحله گاها امکان دارد مشاغل جدید ویا توسعه ی منابع انسانی را در بر گیرد . هدف اصلی ایجاد بستری مناسب برای بهره وری بیشتر و موثر است . یک مدیر با تجربه مواردی چون اخلاق حرفه ای ، تنوع ، سیاست کاری و دیگر پارامتر های مورد نیاز در هر مجموعه ی کاری را رعایت می کند .
تعیین و بکار گیری منابع انسانی مناسب جهت وسئولیت های سازمانی ، قسمت مهمی از وظایف مدیر می باشد . تشخیص و تعیین مشاغل لازم ، تعریف مسئو لیتهای سازمانی و ارایه آن و آماده سازی بستر مناسب جهت دستیابی به اهداف مورد نظر یکی دیگر از جنبه های مدیریت می باشد .

یکی دیگر از وظایف حیطه ی مدیریت ، جهت دهی وظایف به سمت ایجاد تعادل بین کارکنان مورد نیاز و بهره وری اقتصادیست . یک مدیر با تجربه ، کارکنان را در شرایط روحی بالا نگه می دارد و انها را جهت دستیابی به اهداف مشترک سازمان حمایت می کند .
کنترل کسب وکار یکی دیگر از وظایف مدیریت می باشد که شامل ارزیابی کیفی تمام بخش هی سازمانی می باشد . کنترل امور شامل مواردی چون کنترل بودجه و هزینه ها  ، ارزیابی عملکرد و انجام به موقع وظایف می باشد .
بودجه بندی و کنترل هزینه ها یکی دیگر از موارد مدیریتی مهم می باشد که تخصیص و تعیین بودجه برای هر پروژه ی کاری را شامل می شود .
اهداف اصلی دوره های مدیریت ارشد کسب و کار عبارتست از :
آموزش و پرورش افراد متخصص در کلیه ی امور مدیریتی
اداره و مدیریت موثر و الهام بخش سازمان یا یکی از زیر مجموعه ها
ایجاد دگرگونی و تحول مثبت در بخش های سازمانی
برنامه ریزی ، راهبری و هدایت سازمان به طور موثر بعد از کسب تجارب علمی

گرایشات مختلف مدیریت کسب وکار MBA

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

رشته ی مدیریت ارشد کسب وکار شامل  ۳۰ گرایش مختلف در کشورها می باشد که اصلی ترین آنها ۴ گرایش می باشد که تقریبا در تمامی دانشگاهها در سطح بین الملل تدریس می شود .
۱)    بازاریابی و مدیریت فروش ( MARKETING )
۲)    مدیریت مالی و موسسات مالی FINANCE) )
۳)    مدیریت تولید و سیستمهای تولید و پروژه OPERATION))
۴)    مدیریت منابع انسانی(HUMAN RESOURCES)
در حال حاضر مدیریت ارشد کسب وکار با گرایش های مختلفی مانند بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ارایه می شود . درآینده نیز ممکن است با در نظر گرفتن شرایط و نیاز های روز مدیریت، گرایشهای دیگری از مدیریت کسب و کار ارایه شود .

بهترین گرایش مدیریت کسب و کار 

بهترین گرایش مدیریت کسب وکار MBA ، مدیریت استراتژی می باشد . هدف از ارایه این گرایش ، مدیریت راهبردی کسب وکار ، بیان علل و عوامل عملکرد بهتر و موفقیت دایمی و پایدار سازمانها و راههای رسیدن به این اهداف می باشد . دانشپذیران این گرایش ،چگونگی دستیابی شرکت ها به امتیازات ویژه و عملکرد برتر و همچنین روشهای اعمال و اجرای راهکارهای مدیریت استراتژیک را در سازمان می آموزند . از اهداف این گرایش کسب دانش در زمینه ی نظریه های پیشرفته ی مدیریت استراتژیک و تخصص کافی در مورد به کار گیری این نظریه ها در سازمانهاست .
موضوعات مختلفی در زمینه ی مدیریت استراتژیک در دروس تخصصی این گرایش گنجانده شده که شامل : آشنایی با تعاریف بنیادی مدیریت استراتژیک ، روش های تحلیل و تشخیص و ارایه ی طرح های راهبردی ، قواعد و اصول تفکر استراتژیک ، مدیریت تغییرات بنیادین ، اجرای استراتژی ، بودجه بندی ، کنترل و نظارت ، تصمیم گیری در شرایط غیر ثابت و بحرانی ، مدیریت راهبردی در شرکت های چند فعالیتی و مدیریت راهبردی در سازمان ها ی دولتی و خصوصی ، می باشد.
مرکز آموزش مجازی پارس ارایه دهنده ی کلیه دروس تخصصی ذکر شده در این رشته می باشد که ضمن اعطای مدرک دوره ی MBA ، مدیران متبحر و مطلعی را در این  زمینه ، پرورش می دهند.

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

 دوره مدیریت کسب و کار BBA
 دوره مدیریت فناوری اطلاعات (IT)

گرایش های دیگر مدیریت MBA: (روی هر دوره ای که میخواهید کلیک کرده وارد سایت شود و دوره مورد نظر را جستجو کنید.)
دوره EMBA گرایش تجارت
 مدیر اجرایی مدیریت کسب و کار EMBA
دوره EMBA با گرایش تحلیل استراتژیک سرمایه گذاری

 دوره مدیریت MBA الکترونیکی

 دوره مدیریت MBA گرایش صنعتی
 دوره مدیریت MBA شهری و شهرسازی

 دوره مدیریت MBA کارخانه

 دوره آموزش MBA مرکز مشاوره حقوقی و وکالت

 دوره مدیریت MBA نام تجاری و برندسازی

One Comment to “آموزش مدیریت MBA کسب و کار”

دیدگاهتان را بنویسید