دوره آموزش مربی بدنسازی

مربی بدن سازی

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

مقوله ی زیبایی اندام ، پرورش اندام و یا بدنسازی (body building) نوعی ورزش است که در آن افراد بدنساز با انجام تمرینات گسترده و مختلف استقامتی و قدرتی بر عضلات خود ، تغذیه ی خاص و مناسب ، استراحت کافی زیر نظر مربی بدنسازی ، مبادرت به ساخت بدنی عضله ای ، حجیم ، قدرتمند می کنند.

بدنسازی به عنوان یکی از انواع ورزش های دیداری در نظر گرفته می شود ، چرا که بدن های عضلانی و حرفه ای افراد بدنساز که در رشته ی بدنسازی فعال هستند ، چیزی نیست که نادیده انگاشته شود .
یکی از دلایل استقبال جوانان از این رشته ی ورزشی ، کسب آگاهی و اطلاعات در مورد ورزش منظم و مداوم و فعالیت های بدنی خاص در حفظ سلامتی و ایجاد رضایت و خشنودی در زندگی است .
مطابق با پژوهش های انجام شده ، فواید ورزش و انجام تمرینات بدنی مستمر در سلامت قلب ، تثبیت وزن مناسب  ، انعطاف و هماهنگی اعضای بدن و افزایش تمرکز و درک به اثبات رسیده است .
بدن انسان یکی از پیچیده ترین سیستم های عصبی و عضلانی می باشد که در هر شرایطی ساز و کار مختلفی دارد . همانطور که زمانیکه بیمار می شویم به پزشک مراجعه می کنیم و یا اتومبیلمان خراب می شود نزد تعمیر کار میرویم ، برای رسیدن به سلامتی و تناسب اندام ، باید به مربی بدنسازی مراجعه کنیم .سیستم بدن انسان نیاز به مراقبت و نگهداری دارد تا سلامت بدنی حفظ شود .
کار با وزنه های سبک و سنگین ورزشی و انجام تمرینات قدرتی و استقامتی که بدنسازان انجام می دهند ، منجر به ایجاد تغییر در بدن شده و بدن آنها را قدرتمند ، حجیم ، عضله ای می سازد . تقویت و ساخت عضلات قوی و حجیم نه تنها فعالیتی سالم و سازنده محسوب می شود بلکه سلامت بلند مدت ورزشکاران را نیز تضمین می کند .

برای مثال ، بدن افراد با افزایش سن و پیری به سمت کاهش توده های عضلانی و کم حجم شدن آنها می رود که اگر با کمک تمرینات حرفه ای بدنسازی ،ساختن عضلات و حجیم کردن آنها هر چه زودتر صورت بگیرد ، می تواند روند طبیعی تحلیل عضلانی را بر اثر کهولت سن کاهش داده و قدرت بدنی را تثبیت کند . اگر بدنسازی حرفه ای در بلند مدت انجام شود ، با گذشت زمان و افزایش سن ، بدنسازان بدون نیاز به کمک دیگران و به طور مستقل می توانند به زندگی خود ادامه داده و کیفیت زندگیشان تغییر چندانی نکند . اگرچه گاها انجام تمرینات بدنی فشرده و زیاد ، جنبه های منفی نیز دارد .

توضیحات بیشتر و ثبت نام دوره

از جمله امتیازات بدنسازی می توان به تاثیر آن در سلامت استخوانها اشاره کرد . انجام تمرینات ورزشی مقاومتی بدنسازی به استخوانهای بدنسازان فشار وارد کرده و باعث سازگاری و تراکم استخوانها شده و آنها را محکم تر می کند .  استحکام و سازگاری استخوانهای بدن در نتیجه ی انجام تمرینات ورزشی منجر به جلوگیری از بروز پوکی استخوان و مقاومت در برابر شکستگی و ترک خوردگی استخوان ها خواهد شد .
اما در بعضی مواقع ، در شرایطی خاص، که بدنسازی های گسترده و مداوم می تواند برای استخوانها و عضلات مفید باشد ، گاها سلامت قلب را به خطر می اندازد . برای مثال ، انجام تمرینات سنگین بدنسازی و یا برداشتن وزنه های سنگین ( بیش از نصف وزن بدن ) می تواند ، باعث پارگی آئورت شده و جراحات سنگینی به بار آورد . با این وجود این مسئله تنها شامل حال آندسته از بدنسازانی می شود که به طور افراطی و بسیار سنگین تمرین کرده و بدن خود را در معرض تهدید های شدید سلامتی قرار می دهند .
در شرایط عادی و کاملا متعادل ، تمرینات بدنسازی برای سلامت قلب و ریه ها و همچنین انعطاف عضلانی و استحکام استخوانها مفید بوده می تواند عملکرد اکثر قسمتهای بدن را بهبود بخشد .

البته تمامی این تمرینات بدنسازی سنگین و حرفه ای باید زیر نظر مربی بدنسازی انجام شده تا از بروز کلیه ی خطرات احتمالی و عوارض ناشی از انجام غیر اصولی تمرینات جلوگیری شود .
در کنار کار با وزنه و انجام تمرینات سنگین ، بدنسازی با رژیم های غذایی خاص انجام می شود که به بدنسازان کمک می کند تا حد ممکن وزنشان را پایین آورده تا حجم عضلاتشان به خوبی نمایان شده و بدنشان عضله سازی کند ، در اکثر مواقع شروع بدنسازی بدون گرفتن رژیم غذایی مخصوص و انجام برنامه ی تمرینات بدنسازی برای یک بدنساز بدون داشتن یک مربی خصوصی بدنسازی مقدور نیست ، به طوریکه باید تمامی تمرینات بدنسازی و نحوه ی رژیم گرفتن و … زیر نظر یک مربی بدنسازی انجام شده تا نتایج مطلوبی حاصل شود.

مربی فیتنس بانوان

یک مربی فیتنس بانوان باید همیشه علم و اطلاعات ورزشی خود را به روز نگه دارد تا بتواند شاگردان خود را با جدیدتریت متدهای ورزشی به سمت اندامی ایده ال هدایت کند . آناتومی بدن بانوان تا حدود زیادی با آناتومی آقایان متفاوت است ، از این جهت نمی توان تمامی برنامه های ورزشی آقایان را برای بانوان تجویز کرد ، لذا یک مربی خوب ،حرفه ای و باتجربه باید علم و آگاهی کامل در مورد بدن انسانها و نحوه ی انجام تمرینات ورزشی داشته باشد تا بدنسازان خانم را به هدفشان نزدیک کرده و راه را برای رسیدن به اندامی ایده ال هموار کند .

مربی فیتنس

در این رشته ی ورزشی مصرف دارو جایی نداشته و انجام تمرینات فیتنس به طور حرفه ای ، انعطاف بدنی قابل توجهی را به همراه داشته و اندامی ایده ال به ورزشکاران هدیه خواهد کرد .
فیتنس یکی از زیرمجموعه های بدنسازی می باشد که تناسب اندام و ورزیدگی عضلات را باعث می شود .
مربی های فیتنس در این رشته ی ورزشی ، افرادی کاملا مطلع ،آگاه و بروز می باشند که با ارایه ی برنامه های تمرینی ورزشی مناسب ورزشکاران را به سمت هدف مورد نظرشان سوق می دهند .

مربی خصوصی کاهش وزن

به منظور کاهش وزن سریع ، یکی از موثرترین راه ها ، انجام تمرینات ورزشی با نظارت یک مربی خصوصی کاهش وزن می باشد . مطمئنا هنگامیکه به سرعت به هدف مورد نظرتان می رسید ، بسیار شگفت زده خواهید شد .
هنگامیکه با مربیان خصوصی ورزش در باشگاه و یا مربی خصوصی ورزشی در منزل کار می کنید ، آنها تمامی توجه و تلاش خود را بر ورزیدگی بدن شما و اهدافتان متمرکز می کنند ، این امر باعث بالا رفتن انگیزه ی شما و همچنین دستیابی به نتایج مطلوبی خواهد شد . در عین حال مربیان بدنسازی به روزترین اطلاعات علمی را به برنامه های تمرینی شما اضافه می کنند تا در کوتاه ترین زمان بهترین نتایج حاصل شود .

دوره ی آموزشی مربی بدنسازی 

با توجه به استقبال بینظیر قشر جوان و علاقمندان از رشته های ورزشی بدنسازی و فیتنس ، مراکز آموزشی متعددی اقدام به برگزاری دوره های مربی بدنسازی نموده اند .
در این بین مرکز آموزش مجازی پارس ، برگزار کننده ی دوره ی آموزشی مربی بدنسازی در قالب بسته های آموزشی پستی و به صورت آنلاین می باشدکه ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه ، امکان شرکت در دوره ها برای کلیه ی اقشار جامعه مقدور می باشد . مرکز آموزش مجازی پارس بعد از اتمام دوره ، مدرک معتبر مربی بدنسازی را به کلیه ی فراگیران اعطا خواهد کرد .

مربی بدنسازی یکی از مشاغل جذاب خصوصا برای نسل جوان بوده و امروزه محبوبیت بسیاری بین ورزشکاران جوان دارد . در این بین مربی فیتنس آقایان و بانوان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و سهم بسزایی در ترویج فرهنگ سلامتی در جامعه دارند . پس فرصت را از دست ندهید و در دوره های آموزشی مربی بدنسازی شرکت کنید .

اگر می خواهید یک مربی بدنسازی حرفه ای شوید ، در دوره مربی بدنسازی مرکز آموزش مجازی پارس شرکت کنید . اگر از زمره ی افرادی هستید که خواهان درخشش و موفقیت در زمینه ی کاریتان هستید با شرکت در دوره مربی بدنسازی مرکز آموزش مجازی پارس و اخذ مدرک مربی بدنسازی به یکی از بهترین های زمینه ی کاری خود تبدیل شوید .

برگزارکننده: مرکز آموزش مجازی پارس

دیدگاهتان را بنویسید